Thursday, December 13, 2012

ROTI SOSEJ DAN ROTI TUNA


ASSALAMUALAIKUM, entri kali ni kak ina nak citer sikit pasal roti sosej dan roti berinti tuna.
Hari Isnin (10/12/12), anak-anak kak ina buat roti sosej dan roti berinti tuna untuk makan petang. Anak sulung kak ina balik bercuti dari kolej bakeri di Kelana Jaya jadi katanye nak buat roti sosej. Kak ina tak pernah buat roti, selalu jugak tengok resepi-resepi roti tapi tak pernah buat pun. Resepinye ikut dari cara anak sulung kak ina tu belajar tapi ade jugak bahan-bahan yang kami tak ikut sepenuhnye sebab tak ade.

Walaupun begitu roti-roti yang anak kak ina buat ni memang sedap. Jom layan gambar-gambarnye...










**************************************************



Selasa (11/12/12) sempat bergambar di stesen komuter Batang Kali
sewaktu anak sulung kak ina nak balik ke kolej












4 comments:

FARAH deeb said...

Okeh pasni Nabilah sile wat untuk makcu pulak hahaha... caner tepung dia tak kaler putih ek? Ade campur gula perang ke? Yum yummmm... (tingin la pulak nak wat! Huhuu)

Amie said...

Step by step... senanglah nak buat ni..tq for sharing dear Sally...

Sally said...

akak pun tak prasan camne tpg dia boleh jadik warna kuning...guna gula castor dan butterlite. tak tau lah nape...hehe

Sally said...

sama-sama Amie, ina pun suka tengok resepi-resepi dari blog Amie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket