Monday, July 30, 2012

BAZAAR RAMADHAN

Assalamualaikum, cepat benar masa berlalu ye ... tup tup dah 10 hari kita berpuasa. Untuk entri kali ni kak ina nak kongsi juadah-juadah yang kami beli di Bazaar Ramadhan Batang Kali. 


Hari Sabtu 28/07/2012 kak ina dan anak-anak kak ina pergi ke bazaar ramadhan yang berhampiran rumah kami untuk membeli juadah berbuka puasa. Hari tu kak ina tak masak jadi kak ina beli nasi tomato, otak-otak, popia goreng dan air mangga.


Ayam masak kicap ni pulak kak ina masak pada hari isnin iaitu hari ke 3 puasa.


Kuih-muih ni pulak dibeli oleh suami kak ina pada hari rabu iaitu hari ke 5 puasa.


Akhir sekali ialah bubur lambuk yang suami kak ina ambik dari surau berhampiran rumah kami.
 Bubur lambuk ni hanya di agih-agihkan untuk orang ramai pada hari Sabtu dan Ahad sahaja.















8 comments:

FARAH deeb said...

Otak-otak tu sedap ke? Tak pernah tengok yang bentuk camtu hehe... Biaselah kat umah ni pun asek kena wat menu kicap pasal budak-budak suka. Masak lain mulelah makan sikit aje. Pastu gi sekolah dah melepek. Tapi alhamdulillah sampai harini dorang pose penuh. Rayyan jelah 1/2 hari tu pun ade hari pagi-pagi dah mintak Milo hahaha...
My latest Entry :)
JJCM: Day 9 Ramadhan 1433

JJCM: Day 8 Ramadhan 1433

JJCM: Day 7 Ramadhan 1433

sitisaliza.com said...

kari ayam ke tuh?/? feveret sangat....!

Cik Rongoks said...

banyaknye makanan ^^

Che Rosliza Che mat said...

banyaknya makanan sally...kalau pergi pasar ramadhan suka nasi kerabu..

nurul barakah said...

wah...banyak nya makanan...best tu...alhamdulillah rezeki dari Allah kan....

Sally said...

sedap, bila makan rasa keanjalannye mcm fishball dan rasenye masih otak-otak yg dibungkus dlm daun tu...

Sally said...

maaflah sitisaliza, tu bukan kari ayam tapi lauk ayam masak merah utk nasi tomato tu. mmg byk kuahnye mcm kari pun ade mcm rendang pun ade rase dia...

Sally said...

Cik Rongoks, Che Rosliza Che mat, nurul barakah, alhamdulillah...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket