Thursday, August 16, 2012

BAZAAR RAMADHAN 2

Assalamualaikum, sekejap benar rasanye dah 27 hari kita berpuasa kan! Pada hari Sabtu iaitu 11/8/2012, kami pergi ke bazaar ramadhan di batang kali ni untuk membeli juadah berbuka puasa. Hari tu kami beli nasi kukus ayam dara dan murtabak. Jom layan gambar-gambarnye...


Nasi kukus ayam dara ni dihidangkan dengan 3 sos iaitu sambal belacan (pedas sbb campur cili padi), sos manis dan kari pekat (mcm kari daging). Pertama kali kak ina makan nasi ni. Rasanye sedap lebih-lebih lagi ayam gorengnye. Harganye juga berpatutan.

Gambar yang akhir tu pulak ialah murtabak dan sup tulang yang suami kak ina suruh beli. Okey sampai sini saje hidangan dari bazaar ramadhan untuk tahun 2012. 

Kak ina juga mengambil kesempatan mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI  MAAF ZAHIR BATIN kepada sanak saudara, sahabat handai serta rakan-rakan fb dan bloggers.









3 comments:

FARAH deeb said...

Nasik ayam dara kukus kat Taman Melati paling best. Kalau nak datang taim bukan ghaye bagitau la boleh tapau. Sedapppp! Tapi yg tu pun nampak sedap jugak hehe...
My latest Entry :)
JJCM: Day 26th Ramadhan 1433

Sally said...

kedai dia yg kat corner blkg masjid tmn melati tu ke? kitaorg klau turun umah mak selalu lalu kat situ dan akak mmg ade nampak kedai nasik ayam dara kukus tapi tak pernah singgah...

Sally said...

tersalah taip patutnye kat sini tapi dah ter'lompat' kat bawah ni ... hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket