Monday, July 9, 2012

SUKMA 2012/PLKN PENOR




Assalamualaikum, 7hb Julai,2012 Negeri Pahang telah dipilih untuk menjayakan majlis Sukan Malaysia XV 2012 atau dikenali sebagai SUKMA. Majlis telah dirasmikan oleh Sultan Pahang iaitu DYMM Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'in Billah Ibni Al-Marhum Sultan Abu Bakar Ri'ayatuddin Al-Mu'adzam Shah. Upacara perasmian berlangsung di Stadium Darul Makmur, Kuantan Pahang. Majlis perasmian telah berlangsung dengan sempurna. Anak kak ina yang telah memasuki plkn Penor merupakan salah seorang peserta yang mengambil bahagian di acara perasmian tersebut. Pelatih-pelatih plkn yang terlibat adalah dari plkn Penor, plkn Gambang dan plkn Semarak. 

Kak ina telah melihat acara pembukaan perasmian malam sabtu tu walaupun dari kaca tv sahaja walaupun begitu kak ina rasa bangga dan gembira sebab persembahan mereka sungguh bersemangat dan lancar. Tak sangka pulak ada penyanyi terkenal Siti Nurhaliza turut serta dalam acara tersebut. Rezeki anak kak ina sebab dapat mengambil bahagian di dalam acara tersebut dan dapat melihat wajah penyanyi kesayangan dia dari dekat. Anak kak ina ni memang minat sangat kat Siti Nurhaliza. Pantang jumpa gambar Siti Nurhaliza dalam majalah ke, suratkhabar ke ... pasti dia akan ambik dan tampalkan di dalam buku besar yang dijadikan album  gambar-gambar Siti ni. Kalau pergi rumah nekwan dia pun mesti dia akan cari gambar-gambar artis pujaan dia tu ... sampaikan mak kak ina pun dah faham dan selalu asingkan suratkhabar yang ada gambar Siti khas untuk dia. 


 
Nak citer sikit gak ... pada hari Jumaat 6/7/12 iaitu sehari sebelum majlis rasmi tu bermula, kak ina terima surat dari anak kak ina tu ...tak lah sedih sangat tapi adelah jugak bergenang air mata ni kan ... hehe. Sebenarnye surat ni dah lama pelatih2 ni buat khas untuk mak/ayah masing2 tapi lambat sikit diposkan. 

Insyaallah pada 14hb Julai 2012 semua pelatih-pelatih plkn pengambilan ke 2 ni akan habis mengikuti kursus di kem masing-masing. Kak ina berdoa semoga anak kak ina dan rakan-rakannye semua akan selamat balik ke rumah masing-masing. Semoga dipermudahkan segala urusan mereka juga...amin. 








5 comments:

Cik Rongoks said...

baru teringat.mase dok kuantan hari tu, selalu gak lalu jalan kat hospital tu, then nampak board besar sgt tulis pasal sukma nie. huhu..
tak sempat nk tgk sukma sbb dh balik dok kb .

FARAH deeb said...

Haritu kiteorang dok pkat dok depan TV carik mane satu Nabilah hahaha... haa dah nak balik tu seronok ah tu hehe...

Sally said...

akak pun dok dpn tv gak tunggu sampai kul 9.30 mlm tu tapi tak brape nampak sgt sbb mlm/gelap kan ... katanye pakai baju warna hitam dan pakai renda2 kat pinggang tu.lagipun cameraman ambik gambar byk dari jauh...

Sheila Nasir said...

do follow my blog ya
http://sheilanasir.blogspot.com

Sally said...

ok dah follow ... Sheila Nasir pun follow my blog ye ... terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket